Doelgroep
Onder- en bovenbouw
Aantal
Halve- en hele klassen
Locatie
Klaslokalen / gymzaal
Tijdsduur
1 of 2 dagdelen
Prijs
Op aanvraag

Beschrijving dagproject Cultuurdag

De CKV-Cultuurdag is het dagproject voortgezet onderwijs. Het programma wordt speciaal voor uw organisatie op maat gemaakt en is ook beschikbaar voor een dagdeel. De leerling volgt 1 tot 4 workhoprondes per dag.

Tijdens de cultuurdag kunnen de leerlingen proeven aan nieuwe of verdiepende culturele workshops. De diversiteit van de verschillende workshops biedt voor ieder wat wils. De workshops starten met oefeningen, waarbij de klas actief betrokken wordt. Hierna gaan de leerlingen zelf aan de slag. De workshop wordt afgesloten met een presentatie voor de eigen klas of aan meerdere groepen.

 

* Plan de Cultuurdag binnen de reguliere lestijden.

* Theorielokalen kunnen voor veel workshops worden ingepland.

* Leg vragen en wensen voor via de mail of telefoon.

* Stel het workshopprogramma samen met onze projectplanner.
Hierbij kunt u ons de meest geschikte workshops laten samenstellen of u kiest zelf uit het gehele STORM workshops aanbod

* U ontvangt een rooster, informatie over de activiteit en de offerte.

* U accordeert de offerte, wij plannen de docenten in. Voorafgaande is er contact.

* Betaal met de CJP-Cultuurkaart of uit eigen budget.

 

Handig om te weten:
– De workshops zijn geschikt voor de zowel de ervaren als onervaren leerling.

– Er is aanbod voor Practijk-onderwijs tot VWO

– Wij komen langs op uw locatie.

– De docenten van STORM zijn HBO geschoold en hebben hun eigen specialisme.

 

Vraag

uitgebreide informatie aan over dit programma!

 

Voor de Cultuurdag zijn alle workshops van de website beschikbaar. Naast de theater-, dans- en sportieveworkshops kunt u het programma aanvullen met fysiek rustigere workshops beeldend, muziek en grimeren. Er wordt vooral aandacht besteed aan samenwerking, elkaar beter leren kennen, expressie geven, presenteren en reflecteren op elkaars werk. Bent u speciaal op zoek naar kennismakingsworkshops of teambuiling? Geen probleem, laat het ons weten en wij selecteren de meest geschikte workshops!

De meest populaire workshops zijn:

  • Stage fighting
 | Tijdens Stage Fighting leer je technieken om vanuit samenwerking een actieve gevechtsscène te maken met elkaar, zonder de ander te blesseren of pijn te doen. Er wordt gewerkt aan het herhaalbaar maken van het gevecht, toevoegen van snelheid, spelen voor het publiek en het maken van geluiden om de scène kracht bij te zetten. Hierdoor ontstaan er spectaculaire gevechtsscènes.
  • Schaduwspel|Alles is donker. De acteurs staan achter het witte scherm. Het licht begint te schijnen. Het publiek ziet de schaduw van de acteurs. De één groter dan in werkelijkheid, de ander kleiner. Welke effecten of landschappen kunnen we creëren?
  • Freerunning | Actie en snelheid. De workshop wordt systematisch opgebouwd. Eerst worden de motorische vaardigheden (m.b.t. afzetten, springen, rollen en snelheid maken) van de leerlingen getraind. Als een oefening goed gaat, wordt deze stapje voor stapje moeilijker gemaakt in een parcours of achtervolgingsscène.
  • De vloer op|De scène wordt gestart zonder de afloop ervan te kennen. Vanuit improvisatie ontstaan er hilarische en ontroerende situaties die de leerlingen niet voor mogelijk hielden.
  • De vloer op|De scène wordt gestart zonder de afloop ervan te kennen. Vanuit improvisatie ontstaan er hilarische en ontroerende situaties die de leerlingen niet voor mogelijk hielden.
  • Stuntman| Alle ingrediënten die je moet hebben om een goede stuntman of stuntvrouw te worden komen aan bod. Uitgangspunt is het springen in de lucht en het spectaculair bewegen over de grond. Dit alles wordt getimed op filmmuziek en de workshop eindigt met het maken van een stuntscène volledig in kostuums en met verschillende decorstukken die als obstakels functioneren.

Naast onze actieve workshops, werken wij samen met partners die workshops aanbieden voor de meer timide deelnemers. U kunt bijvoorbeeld kiezen uit:

  • Grime – wonden maken | Realistische snij- en schotwonden, bloederige open wonden en pijnlijke brandwonden maken! Je leert het allemaal tijdens de workshop wonden maken.
  • Stop Motion-animatie | Stop Motion-animatie is een filmtechniek waarbij gebruik gemaakt wordt van foto’s. Per foto veranderen de objecten. Door alle foto’s achter elkaar af te spelen lijken de voorwerpen of tekeningen uit zichzelf te bewegen als in een tekenfilm. Met Stop Motion kan je alles tot leven wekken.
  • Rap | Rappen is eigenlijk praten op de maat. Het hoeft niet te rijmen, maar het moet wel lekker lopen. De deelnemers gaan aan de hand van rapvoorbeelden zelf aan de slag. Ze maken een eigen tekst en leren deze ritmisch uit te voeren op bijbehorende muziek. Onderdelen als tekst en ritme, improviseren en freestyle rap komen uitgebreid aan de orde.
  • Body percussion |Het eigen lichaam wordt gebruikt als slagwerkinstrument. Zo kan je met grote groepen mensen een ritme dansen door te klappen en te stampen.  Met z’n allen zet je een strakke beat neer. Dit vereist multitasking en leidt aanvankelijk dan ook vaak tot grote hilariteit.
  • En nog veel meer

 

U kunt de activiteit bekostigen via de CJP-cultuurkaart. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw school? Neem contact op met onze specialist voor overleg of klik op offerte aanvraag!

Theaterdag. CKV Dagproject VO.
Theaterdag. CKV Dagproject VO.
Heeft u vragen? Wij beantwoorden die graag.

Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op en beantwoorden al uw vragen.

Kernelementen
  • Dagproject Cultuurdag

  • Volledig op maat gemaakt

  • Verdieping in gekozen kunstdiscipline

  • Koppeling aan specifiek thema mogelijk

  • Organisatie en coördinator uit handen

  • Voldoet aan de eisen voor kerndoelen kunst en cultuur van de rijksoverheid. Behaalde kerndoelen:

 

#48. De leerling leert door het gebruik van elementaire vaardigheden de zeggingskracht van verschillende kunstzinnige disciplines te onderzoeken en toe te passen om eigen gevoelens uit te drukken, ervaringen vast te leggen, verbeelding vorm te geven en communicatie te bewerkstelligen.

#49. De leerling leert eigen kunstzinnig werk, alleen of als deelnemer in een groep, aan derden te presenteren.

#51. De leerling leert met behulp van visuele of auditieve middelen verslag te doen van deelname aan kunstzinnige activiteiten, als toeschouwer en als deelnemer.

#52. De leerling leert mondeling of schriftelijk te reflecteren op eigen werk en werk van anderen, waaronder dat van kunstenaars.

Tags

Theatermakerij STORM; Cultuurdag, Theaterdag, workshop op school, workshop onderwijs, workshops onderwijs, workshop, workshops, workshop voortgezet onderwijs, theater voortgezet onderwijs, voortgezet onderwijs, middelbaar onderwijs, middelbare school, theater op school, theater in school, project, project voortgezet onderwijs, drama, drama voortgezet onderwijs, drama VO, cultuureducatie, cultuureducatie voortgezet onderwijs, cultuur, cultuuronderwijs, cultuur en onderwijs.

Related Projects
Contact ons

Heeft u een vraag? Bel 085-02 15 118 of mail het ons! Wij reageren zo snel mogelijk.